środa, grudnia 17, 2008

ADRIAN LYNE



Ponownie powrocilem do studiowania filmow ADRIANA LYNE mowie ponownei bo jest on rezyserem w ktorego sledze juz od paru lat ale ta milosc do jego tworczosci zwiekrza sie wraz z czasem mojego dojrzewania filmowego. Byc moze z filmami jest jak z kobeitami, do niektorych trzeba po prostu dorosnac :) Ja tak niewatpliwie mam z Adrianem z roznych wzgledow.



Przede wszystkim LYNE robil reklamy, wiec wywodzi sie z rodziny ludzi ktorzy z reklamy przeszli do filmu. Podobnie ALAN PARKER, RIDLEY SCOTT, JONATHAN GLAZER i dla mnie mistrz swiata LYNE.



Cala moja zabawa teraz z kinem profesjonalnym wziela sie ( i nie ma co tu ukrywac) wlasnie od reklam, gdyby nie one dzis bym prawdopodonie pisal kolejny film krotkometrazowy a to wlasnie reklamy otworzyly mnie i dostrzegam wiele podobienstw reklamowej wrazliwosci patrzenia na swiat w filmach powyzej wymienionych. Jednak ADRIAN LYNE jest mi najblizszy bo chcial byc muzykiem tak jak ja bardzo chcialem :)



FLESHDANCE byl jego pierwszym hitem po filmie FOXIE z Jodie foster. FOXIE byl dobry i widze tam piekny jezyk filmu ale to fleshdance jest jego wizytowka. Przepiekna obserwacja swiata, jego doskonalym okiem. Prosta historia przeplatana super soundtrackiem ze zdjeciami rodem z reklamy.



KOlejna rzecz ktora LYNE z pewnoscia ma to jego znakomity smak do KOBIET i ich podpatrywania. glowna aktorka jest tak piekna ze mozna sie na nia patrzec w nieskonczonosc przy tym mega trojwymiarowa w charakterze.



To w jaki sposob podpartuje kobiety jest kolejnym przykladem jego talentu. Scena kiedy jedna z kobiet z tylu je banaa i obgaduje kolezanki mowi o facetach, widz czuje sie jak by podgladal ich jak by im przeszkadzal wrecz. mistrzostwo swiata.



Ale to 9 i pol tygodnia stal sie jego odyseja 2001. To jego najlepszy film w kotrym polaczyl wszytsko to co pokazywal wczesniej, KIM BASINGER i MICKY ROURKE to percect cast tej jak ze prostej historii o pewnym zauroczeniu. Ten film moge ogladac bez przerwy jest tak prawdziwy w stylistyce i jest tak piekny ze tylko pomarzyc by miec cos podobnego na zywo :)



Piekna muzyka i ujecia zachecaja mnie jako ogladajacego by byc lepszym, by sie bawic, by wierzyc w design, w to ze noszenie pieknych ubrac i posiadanie wystrojow mieszkan (ktore notabene sa w dobrym smaku) ze kiedy wychodzimy jzu z bohaterami na brudne ulice miasta nie przeraza nas ten syf brud i smieci dookola, Chcemy wrocic z nimi do domu i obserwowac jak sie kochaja :)



Nie bez powodu pisze tyle o ADRIANIE LYNE i jego filmie do was bo chce was zachecic, byscie kiedys zobaczyli sobie te filmy. Sa piekne i daja duzo obtynizmu, 9 i pol tygodnia widzialem na video z ojcem, pamietam ze bylo mi glupio bo zaciskalem sline na scenach erotycznych mialem moze 13 lat :) patrzylem sie na ojca a tes sie wsickal bo przeszkadzalem mu w ogladaniu, Dopiero w 1994 roku w poznzniu bylem na nim w kinie... i odebralem go jako 16 latek z ina sila.. chcialem byc rourke i zyc jak rourke i podrywac takie dziewczyny jak KIM :) he he... tylko ja wtedy mialem pryszcze na czole i nei bylo po drodze rzadnej KIM



W koncu FATALNE ZAUROCZENIE :) przestroga dla wszystkich mezczyzn ktorzy wierza w filmy takie jak 9 i pol tygodnia he he he he :) tak jesto on klasykiem swojego gatunku. Mniej reklamy ale wciaz pasja sexualna i zwiazane z tym problemem jest to MUST SEE dla wszytskich mezczyzn i przestroga by uwazac, nie wychylac sie, by nie szukac perfect KIM BASINGER bo moze sie to skonczyc katastrofa. O dziwo ADRIAN LYNE ulokowal bohaterow filmu fatalne zauroczenie w tym samym apartamencie co mieszkala KIM BASINGER w 9 i pol tygonia :) ciekawe co chcial przez to powiedziec



ADRIAN LYNE ma na koncie jeszcze pare pieknych filmow jak NIEWIERNA, NIEMORALNA PROPOZYCJA i LOLITA jednak ktos go zaszufladkowal jako mastera filmow o namietnosciach a wiem ze on sam jak i ja chcial by zobaczyc jego inne filmy i o innej tematyce... jak powiedzialem jak ktos ma specjalizacje ten ma specjalizacje ten ma w takich wlasnie filmach

zapraszam do ogladania tych filmow i od razu mowie dla filmowcow kazdy z nich w dobrych wersjach ma jego prze sympatyczny komentarz rezyserkei z ktorego sie mozna wiele ale to wiele nauczyc

i to tez czynie... od czterech dni...

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

a taak! fatalne zauroczenie, widziałem kiedyś przypadkiem, nie wiedząc co to i czyje to, i nie mogłem oderwać wzroku! świetny film

Anonimowy pisze...

´she is maniac, maniac of your love and she´s dancing like she´s never danced before´
ten ostatni utwor ze sciezki dzwiekowej do ´flashdance´ gram jak mam swoja djnoc :)
Iz