niedziela, października 24, 2010

FILMOWA KARMA CZYLI UPADEK W INTERSCENARIO

Dajesz z siebie i dostajesz po mordzie. Tak to w dwoch zdaniach mozna opisac. To co ci ludzie robia ze mna na ytm festivalu interscenario. Dzis uz ostatni dzien i mam nadizeje ze nie bede musial juz o tym wiecej pisac i myslec.
Czy czegokolwek sie nauczylem,... ? az za nadto. To wszystko jest na niby. A ja okazalem sie bardziej trzezwy niz kto kolwiek inny.

Ktos wymysla sobie festiwal. Ktos werbuje ludzi by mu w tym pomogli. Ktos wymysla nagrody. Ktos inny statuetki. Od tego czasu zaczyna sie rewalizacja. Bardzo nierowna i bardzo nie okreslona. Jak w kazdym konkursie czy interscenario czy szopenowskim, sa ukryte emocje. Ludzi ktorzy zdecydowali sie wziasc w tym udzial. Od tego momentu, chec posiadania tej statuletki jest wiekrza od czego kolwiek innego. Bo kazdy zasluguje na uznanie.

Bylem na gali rozdania statuetek do interscenario z wiedza z moja scenka zdobyla najwiekrza ilosc glosow. Ta informacja, jakze poufna i nieoficjalna uczynila mnie laureatem tego konkursu i serce bulo mi szybciej kiedy czekalem na swoja kolej. Kiedy czekalem jak wyczytuja moje nazwisko. Widzialem podekscytowanie moich kolegow, ktorzy tez czekali na werdykt. Bo przeciez starali sie tak samo jak ja i tak samo zaslugiwali lub nie bardziej na ta nagrode. Ale ja wiedzialem wiecej. Wiedzialem ze to ja druzgocaca ilosci kart do glosowania wygralem nagrode publicznosci.

Tak naprawde bylo to spowodowane tym ze wykladalm piec godzin seminarium w ktorym to uczestnicy dostali karty do glosowania. Chcac nie chcac zdecydowali sie na moja kondydature, tak wiec z prawdziwej strony to glosowanie bylo nie wazne. Ale nie wyczytali mojego nazwiska ale dziewczyny ktorej scenariusz prezentowalem. To ona zgarnela statuetke a ja pograzylem sie w zalu i rozczarowaniu. Bo nikt mi nei podziekowal za nic. Zapomnieli o tym bo byly wazniejsze sprawy typu, jak przejsc by ta niedopracowana gala jakos sie juz skonczyla.

Nauczylem sie natomiast innej rzeczy o scenariuszach i o dziwo stalo sie to na moich wykladach. Czy to mozliwe by siebie czegokolwiek nauczyc? Jak najbardziej bo wtedy wierzymy w nauczyciela i keidy ma to jeszcze sens jest to wielkim odkryciem: a mianowicie

OPOWIADANIE HISTORI JEST JAK OPOWIADANIE DOWCIPU. JESLI ZNASZ SWOJ DOWCIP MOZESZ GO ROZBUDOWYWAC DO WOLI AZ DO MOMENTU KIEDY BEDZIE WSZYSTKO GRALO.

tutaj za przyklad posluze zie scenariuszem o rekinie, ktory bardzo szybko stal sie kreskowka, wiec i gatunkiem, i moglismy poruszac sie w tym temacie bardzo frywolnie.

ext. ocean - dzien

Plaza pelna turystow. Opalaja sie, plywaja w oceanie, unoszac sie na duzych falach. W oddali widac SERFEROW, siedzacych na deskach, czekajacych na duza fale.

POD WODA

Tata REKIN plynie z gromada malych REKINOW.

REKIN

Kochane dziecie. Pamietam jak dzis, kiedy moj ojciec zabral mnie na podobna przechadzke do ludzi. Az trudno mi uwierzyc ze dzis to ja beda was nauczal.

MALY rekin, TOMEK usmiecha sie do TATY.

TOMEK

A co takiego bysmy mieli sie nauczyc? Przeciez juz wszystko wiemy.

TOMEK odstrasza gwaltownym ruchem lawice malych zlotych rybek.

zlota rybka

(do siebie)

Bezczelny!!!

REKIN

Dzis naucze was jak wpierdalas serferow.

cut to:

EXT. PLAZA

EDMUNT (30) muskularny typ przystojniaka (cos na wzur STALLONE z filmu RAMBO) idzie wzdluz plazy ze swoja gigantyczna deska.

dziewczyna #1

Chcialabym go miec, jest zajebisty.

dziewczyna #2

Ja go mialam. Jest niezlym gnojem.

EDMUND obserwuje wzmozone fale oceanu. Podchodzi do niego maly chlopiec.

CHLOPIEC

A nie boi sie pan rekinow?

EDMUND

Ja? Rekinow? Synku. Jak mnei widza od razu spieprzaja na drzewo.

CHLOPIEC zaczyna plakac. EDMUND wchodzi do wody. Przedziera sie przez pierwsze fale.

cut to:

POD WODA. - POTEM

TATA rekin plynie razem z malymi rekinami.

REKIN

-- Tak naprawde mogli bysmy zaatakowac ich na plazy. Ale tam jest za duzo swiadkow i mogla by nam sie stac krzywda. Widzieliscie film szczeki?

tomek

Nie Tato.

REKIN

I bardzo dobrze. Najlepiej jak podplyniemy do tego najardziej wysunietego. Ci serferzy maja pasje i chca sami czekac na duza fale.

TOMEK

Okay tato.

cut to:

OCEAN

MEWA robi gowno w locie. Gowno spada dokladnie na glowe EDMUNDA. Zdrapuje to z czola.

EDMUND

(do mewy)

Ja cie dorwie!!!

(do siebie)

Cholerne ptaki.

cut to:

POD WODA. - POTEM

REKINY podplywaja pod deske EDMUNDA.

rekin

Okay. Mamy jednego. Jestescie gotowi?

REKINY kiwaja glowa.

rekin

No to patrzcie.

REKIN wystawia pletwe.

nad WODA - TERAZ

Wylania sie gorna pletwa. REKINA. EDMUND nie widzi tego patrzy sie caly czas na MEWE.

EDMUND




co bylo niesamowitego to fakt, ze naprawde tak powinno sie pisac filmy. I tak tez sie stanie.
Kolejnym waznym odkryciem jest to by w te dowcipy wlozyc to lub ukrasc z innych filmow to co toba reprezentuje. Stworzyc nowa jakosc opowiadanej przez ciebie historii. To juz te magiczne szkielko o ktorym mowie od jakiegos czasu. Bede z pewnoscia stosowal ta zasade

Kolejna sprawa to fakt by nie lansowac sie u starych profesorow lub amerykanskich ludzi z kontaktami ale czekac na swoj prawdziwy moment w ich poznawaniu. Zaowazylem ze ci ludzie tak naprawde mysla tylko o sobie. Trzeba ich zostawic i robic swoje. Wiedziec czego sie chce i iscd do przodu.

Wszytskeigo tego dowiedzialem sie wczoraj kiedy wrocilem wrecz nacpany z gali. Napislem sie szklanki drinka i zapalilem skuna. Moj mozg sie niedotlenil i znowu mialem zawieszke. Znowu stracilem ;rzytomnosc. Tylko tym razem moj upadek spowodowoal to ze zgubilem portfel. Na szczescie szybko go znalazlem, wiedzac gdzie mogl mi upasc. Totalna porazka. Ale i wygrana. Bo widzie ze jestem trzezwyn czlowiekiem. Koledzy moi rezyserzy to banda pijanych ludzi ktorzy musza sie oklamywac by przejsc do kolejnego dnia. Inni robia to samo. CZYM MNIEJ PIJESZ TYM BARDZIEJ TRZEZBY JESTES to prawda juz pelna

Zrozumialem relacje Mamy z LUtzem. Na czym polega dobre zycie. Na czym polega milosc.

MILOSC DRUGIEGO CZLOWIEKA MOZNA ROZPOZNAC NA PRZYKLADZIE TEGO ILE TA DRUGA OSOBA JEST W SYANIE ZROBIC DLA CIEBIE I ILE TY DLA NIEJ.

Tym samym doskonale rozumiem swoja rezygnacje z facebooka i bloga dla wszystkich. Ja juz nie chce zadawac sie z tymi ktorych kocham. Chce doceniac tych ktorzy mnei kochaja i pokochac ich za to.

NIe bede mial kontaktu z Ojcem, bo nie nabiore sie na te chore manipulacje.

STOP MANIPULACJA
STOP UCZUCIOWYM UZALEZNIENIA

Na koniec chc enapisac o Karmie. Dziewczyna ktora dostala nagrode publicznosci nie wie ze nalezy ta nagroda do mnie, bo ludzie glosowali na nia w sympati do tych warsztatow.

MARZENA GREGORCZYK powina dostac ta nagrode. I dostala. Wlasnie jest w szpitalu bo podobno jej ojciec zginol w pozarze lub z innych zrodel sama jest pod oserwacja doktorwo co kolwiek jej sie stalo. Ma bardzo zly czas w swoim zyciu.

Mam nadzieje ze ta nagroda da jej nadzieje ze moze byc cos dobrego. I ze stanie szybko na nogi. I ze kiedys kiedy osiagne to co chce osiagnac. I keidy ona osiagnie to co chce osiagnac podejde do niej i porozmawiam o tej dziwnej nocy w INTERSCENARIO... bo wierze ze toak wszytsko mialo byc

:)

Brak komentarzy: