Bo to juz nie bedzie komedia. Nie bedzie tego teatrical ending w postaci kocham cie i calusa. Wszystko sunie sie ku przepasci, bezpowrotnego zniszczenia wszystkich i wszystkiego wokol.
To wielki skok, ale jak ze potrzebny. Sledze historie CON FUOCO i powoli zaczepiam sie o jej aleje, To zupelnie inna droga choc ma wspolna wytyczna z ZAMIANA, jak ze wazna dla kazdego rezysera a mianowicie, konwencja. To juz nie jest poruszanie sie po samym gatunku bo to nie jest thriller. Nawet nie thriller psychologiczny. Jest tu cos zwiazane z metafizyka, ktora staram sie rozszyfrowac czytajac tekst. Chce odnalesc prawde tego tekstu i podtekst. A na koncu tego wszystkiego mam fakt, ze po tej calej pracy pewnego dnia zadzwoni telefon z informacja typu:
Niestety Konrad nie robimy tego.
Z innej strony, jak nie zabiores sie za to teraz i to z taka a nie inna energia, moge dostac innej tresci telefon typu:
Gratuluje Konrad robimy to, a wtedy byl bym w dupie wiedzac ze stracilem ten czas nie robiac nic w kierunku przygotowan. I tak to juz jest. Jak pisalem wczesniej doglebnie studiuje wszytskie filmy MARTINA SCORSESE, sam nie wiem dlaczego on i dlaczego mnei to tak trzyma, ale po obejrzeniu zachwycajacego KTO PUKA DO MOICH DRZWI a potem do nijakiego tak naprawde BOXING BERHA, wczoraj zobaczylem MEAN STREETS i zaniemowilem.
To co bylo mala proba w KTO PUKA DO MOICH DRZWI i regresem w BOXING BERTHA tu w MEAN STREETS wszystko bylo juz jasne. Ten film naprawde zasluguje na miano wielkiego przelamania w jego karierze. W podejsciu do aktorow i jego kinematyki. Tam sa udoskonalone pomysly z wczesniejszych filmow i zalazki ujec, ktore bedzie ekploatowac potem w TAKSOWKARZU lub jego GOODFELLES. Do dzis mysle o tym filmie wczorajszym. Kiedy powrocil do realizmu wyszukujac te nieprawdopodobne zdazenia ktore czynia ten film takim mocnym strzalem.
Dzisiaj juz spokojnie ALICJA JUZ TU NIE MIESZKA i rzetelnie opowiedziana historia. Ellen Burstyn w jej najlepszej formie, notabene OSKAR 74 za pierwszoplanowa role ble ble ble. No i ta Judie foster ta chlopczyca ktora zaraz potem w TAKSOWKARZU rozwala wszystkich na lopatki.
Marty odnalazl sie w tej swojej dzielnicy. To wlasnie tam zrobil swoje najlepsze autorskei filmy. To wlasnie tam MEAN STREETS, TAKSOWKARZ, WSCIEKLY BYK i GOODFELLOWS maja swoje narodziny. To tam dokonal swoich najglebszych obserwcaji. Ciekawe gdzie sa moje? Zastanawiam sie nad tym myslac o CON FUOCO bo w koncu wchodze w rejony mi bardziej znane. Cos co sam obserwuje od jakiegos czasu. Temat KOBIET, MENOPAUZY, SEXU, PORZADANIA, UKRYTEJ PRZEMOCY, OTYLOSCI, MILOSCI, SAMODYSTRUKCJI i znowu widze film MATNIA Romana Polanskiego i ostatnie ujecie tego biednego lysego inteligeta ktory po tym wszystkim wykrzykuje imie dawnej milosci: MARTA MARTA MARTA.... fuck jak ja bym nie chcial skonczyc na takim kamieniu.
A wiem ze moi bohaterowie wlasnie tam ida....
To wielki skok, ale jak ze potrzebny. Sledze historie CON FUOCO i powoli zaczepiam sie o jej aleje, To zupelnie inna droga choc ma wspolna wytyczna z ZAMIANA, jak ze wazna dla kazdego rezysera a mianowicie, konwencja. To juz nie jest poruszanie sie po samym gatunku bo to nie jest thriller. Nawet nie thriller psychologiczny. Jest tu cos zwiazane z metafizyka, ktora staram sie rozszyfrowac czytajac tekst. Chce odnalesc prawde tego tekstu i podtekst. A na koncu tego wszystkiego mam fakt, ze po tej calej pracy pewnego dnia zadzwoni telefon z informacja typu:
Niestety Konrad nie robimy tego.
Z innej strony, jak nie zabiores sie za to teraz i to z taka a nie inna energia, moge dostac innej tresci telefon typu:
Gratuluje Konrad robimy to, a wtedy byl bym w dupie wiedzac ze stracilem ten czas nie robiac nic w kierunku przygotowan. I tak to juz jest. Jak pisalem wczesniej doglebnie studiuje wszytskie filmy MARTINA SCORSESE, sam nie wiem dlaczego on i dlaczego mnei to tak trzyma, ale po obejrzeniu zachwycajacego KTO PUKA DO MOICH DRZWI a potem do nijakiego tak naprawde BOXING BERHA, wczoraj zobaczylem MEAN STREETS i zaniemowilem.
To co bylo mala proba w KTO PUKA DO MOICH DRZWI i regresem w BOXING BERTHA tu w MEAN STREETS wszystko bylo juz jasne. Ten film naprawde zasluguje na miano wielkiego przelamania w jego karierze. W podejsciu do aktorow i jego kinematyki. Tam sa udoskonalone pomysly z wczesniejszych filmow i zalazki ujec, ktore bedzie ekploatowac potem w TAKSOWKARZU lub jego GOODFELLES. Do dzis mysle o tym filmie wczorajszym. Kiedy powrocil do realizmu wyszukujac te nieprawdopodobne zdazenia ktore czynia ten film takim mocnym strzalem.
Dzisiaj juz spokojnie ALICJA JUZ TU NIE MIESZKA i rzetelnie opowiedziana historia. Ellen Burstyn w jej najlepszej formie, notabene OSKAR 74 za pierwszoplanowa role ble ble ble. No i ta Judie foster ta chlopczyca ktora zaraz potem w TAKSOWKARZU rozwala wszystkich na lopatki.
Marty odnalazl sie w tej swojej dzielnicy. To wlasnie tam zrobil swoje najlepsze autorskei filmy. To wlasnie tam MEAN STREETS, TAKSOWKARZ, WSCIEKLY BYK i GOODFELLOWS maja swoje narodziny. To tam dokonal swoich najglebszych obserwcaji. Ciekawe gdzie sa moje? Zastanawiam sie nad tym myslac o CON FUOCO bo w koncu wchodze w rejony mi bardziej znane. Cos co sam obserwuje od jakiegos czasu. Temat KOBIET, MENOPAUZY, SEXU, PORZADANIA, UKRYTEJ PRZEMOCY, OTYLOSCI, MILOSCI, SAMODYSTRUKCJI i znowu widze film MATNIA Romana Polanskiego i ostatnie ujecie tego biednego lysego inteligeta ktory po tym wszystkim wykrzykuje imie dawnej milosci: MARTA MARTA MARTA.... fuck jak ja bym nie chcial skonczyc na takim kamieniu.
A wiem ze moi bohaterowie wlasnie tam ida....
Komentarze
Powodzenia!